Viktigt medlemsmöte och ett vykort från Chetham’s library

Nu är valrörelsen i full gång och imorgon (tisdag 19 augusti) har vi årets viktigaste medlemsmöte, klockan 19:00 i Vänsterpartiets lokaler på Götgatan 10 i Lidköping

På mötet kommer vi lägga upp schema för vår valbod på torget och vi kommer behandla allt som du behöver veta inför valet. Du vet väl om att du nu lätt kan möta Vänsterpartiet Lidköping och hålla dig uppdaterade med allt som händer genom vår officiella kalender här på hemsidan? Klicka bara in dig på Kalendern och läs mer om hur du håller dig uppdaterad direkt i din smarta telefon också.

Vykort från Chetham’s library

Allt är inte valarbete och politik, några har till och med hunnit ha lite semester. Här kommer ett vykort och en liten historialektion från Hans och Inga-Lill som passade på att besöka Chethams bibliotek när de var i England.

Hej, sänder några bilder från Chetham´s Library i Manchester, det var här som Friedrich Engels o Karl Marx satt och studerade och funderade på vart allt skulle ta vägen. Manchester var då ett centrum i den industriella revolutionen, kring 1820 arbetade 30 000 människor i textil industrin enbart i Manchester. Engels far skickade sin son till faderns fabrik i Manchester för att att skulle lugna ner honom från hans radikala ideer. Nu blev det inte så då Friedrich träffade Marx och resten är historia. Med vänliga hälsningar  /Hans Hallström.

/Hans Hallström.

Har du något intressant och lärorikt vykort får du gärna höra av dig. Vi letar också efter dig som vill blogga på Vänsterpartiet Lidköpings sida eller har andra idéer om vad vi kan lägga upp här. Kom på medlemsmötet eller maila mig.