Utbildning i feminism

Styrelsen inledde styrelsemötet den 2:a december med att tittade vi nya lokaler som kan vara intressanta för Vänsterpartiet i Lidköping. Detta eftersom AB Bostäder uttryckt önskemål om att hitta en annan lösning för oss. De vill göra annat med den lokalen som vi idag nyttjar och vi har börjat titta på alternativ även om inget kontrakt är uppsagt och inga datum för flytt är bestämda.

LogotypDet meddelades på mötet att det ordnas två stycken utbildningar i Skaraborg i januari, en för nya medlemmar och en utbildning i feminism, den 24 respektive 31 januari.

På mötet beslutades sen att Vänsterpartiet Lidköping ska ta fram en enkät för att göra en undersökning om hur våra medlemmar och allmänheten som vi når via sociala medier ställer sig till det nya förslaget om Lidköpings centrums utveckling. Enkäten kommer finnas på vår hemsida och det kommer skickas ut e-post på hemsidan och uppmanas på Facebook att fylla i den.

Årsmöte

Det beslutades att årsmötet 2015 kommer hålla den 26 mars. Exakta tider och plats meddelas senare både på hemsida och i kallelser till medlemmarna. Och medan du ändå bokar upp datum i kalendern, här är några till du kan skriva in om du är intresserad eller berörd:

24 januari – Utbildning för nya medlemmar
31 januari – Utbildning i feminism