Extra val 22 mars!

Idag ställde rasisterna i riksdagen till kaos i riksdagen genom att frångå praxis och rösta på Alliansens klyftskapande budget och på så sätt fälla regeringen. Strax efter det meddelade Stefan Löfven att regeringen den 29 december kommer utlysa extra val den 22 mars!

Stefan Löfven meddelar efter att deras budget föll att det blir omval i Sverige den 22 mars. (Skärmdump från SVT’s sändning.)

Det betyder att vi fått ytterligare en chans inom Vänsterpartiet att förklara för alla varför vi har den bästa politiken för Sverige och att det ENDA alternativet för att säkra en alliansfri regering är att rösta på Vänsterpartiet i nästa års extra val.

Stefan Löfven har gått med en orange håv och försökt locka in allianspartier till samarbete och öppnade för blocköverskridande överenskommelser i frågestunden efter presskonferensen. Vill du vara med och stoppa det? Bli medlem i Vänsterpartiet Lidköping redan idag och var med på nästa medlemsmöte den 15:e januari!