Möten möten och åter möten

Nu är det dags för härliga möten med Vänsterpartiet igen. Både för gamla och nya medlemmar och dessutom ett extramöte planerat enbart för att välkomna alla nya medlemmar till Vänsterpartiet. Passa på att få mer information om Vänsterpartiet, hur det fungerar och vad du kan göra för att hjälpa till, om du vill.

Klicka på bilden för att bli medlem i Vänsterpartiet du också. Och välkommen till Vänsterpartiet Lidköping den 3:e november.

Eftervalsarbetet går annars bra och enligt plan. På riksnivå har vi gjort stor skillnad i budgetarbetet och på kommunnivå är det snart dags för ett viktigt möte för kommunfullmäktige när mandaten för nämnderna ska avgöras. Platserna för Vänsterparitet är ganska givna men några platser ska kanske lottas mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna.

Möte för nya medlemmar

Som sagt kallar Vänsterpartiet Lidköping till möte för nya medlemmar måndag den 3:e november .

Mötet börjar kl. 18.30 och beräknas vara slut senast 20.30
Plats: Vänsterpartiets lokal, Götgatan 10, Lidköping

Vi kommer informera om Vänsterpartiet organisation, arbetsformer, med mera och vi vill träffa er för att höra era önskemål, tankar och idéer när det gäller behov av utbildning, verksamhet och förväntningar.

Från Vänsterpartiet i Lidköping deltar några representanter från styrelsen och föreningen, bl a Ann-Carin Landström som är ordförande i distriktet och ersättare i Partistyrelsen.  Styrelsen planerar också en utbildning för nya medlemmar och sympatisörer om vänsterns idépolitik och grundvärderingar men vi vill planera kommande aktiviteter utifrån era önskemål och tankar.

Vi kommer bjuda på fika och för att planera detta så önskar vi att ni anmäler er till: [email protected], senast den 2/11.

Alla nya medlemmar och sympatisörer är välkomna. Ta gärna med vänner som är intresserade.

Medlemsmöte 6/11

Markera också den 6:e november i er kalender, då är det dags för medlemsmöte, men kallelse kommer ut senare.