Medlemsmöte & Manifestation

Nu närmar sig hösten och Vänsterpartiet Lidköping är redo att ta sig an nya utmaningar. Föreningen har under sommaren genomgått en flytt från vår gamla lokal på Götgatan till en ny i Folkets Hus lokaler med ingång på Silversköldsgatan 1. Så fort vi fått ordning på alla flyttkartonger så bjuder vi in till Öppet hus.

Medlemsmöte

Fram till dess så tänkte vi bland annat ha ett medlemsmöte. Partistyrelsen har kallat till en nationell webbsändning den 22 september med Ulla Andersson och Jonas Sjöstedt. Talet kommer att vara direkt riktat till Vänsterpartiets medlemmar med information om budgetförhandlingarna mellan Vänsterpartiet och regeringen samt tankar och strategier inför det kommande året.

Vi träffas kl 18 i Folkets Hus Gillestuga på Stenportsgatan 17 för att titta och diskutera detta tillsammans med övriga dagordningspunkter. Medlemmar från våra grannkommuner bjuds också in till detta möte och du får som vanligt gärna ta med dig en kompis eller flera som är nyfikna på Vänsterpartiet.

Refugee Welcome

Utanför vår egen verksamhet så kommer det hållas en Refugee Welcome-manifestation i Lidköping under Må bra-veckan v 38 och i Skövde hålls en Pridefestival där Vänsterpartiet kommer att finnas representeras.

Under vecka 44 så kommer en riksdagsledamot besöka Skaraborg och vi kommer ge mer information om detta på hemsidan så fort vi vet vem och var. ​