Hjälp sökes

Vänsterpartiet Lidköping har fått en förfrågan från lokalavdelningen i Lidköping för Riksförbundet för Social och Mental Hälsa, de behöver hjälp:

Riksförbundet för Social och Mental Hälsa, RSMH, arbetar för att människor med psykisk ohälsa ska ges goda förutsättningar att komma tillbaka till ett gott liv. Vi är en ideell organisation för människor med egen erfarenhet av psykisk och social hälsa, RSMH Guldsnäckan Lidköping har varit verksamma sedan 2008 och har runt 40 medlemmar.

Vi har en god ekonomi och är välorganiserade men saknar för tillfället en kassör på grund av att vår förra kassör har flyttat till Göteborg.

Vi efterfrågar härmed en kassör som kan närvara minst tre till fem gånger om året vid styrelsemöten. Arbetet är inte särskilt betungande för någon med en ekonomi bakgrund men mycket viktigt då vi inte kan fortsätta vår verksamhet utan en obetald kassör.

Om du delar RSMHs värderingar och vill engagera dig i RSMH, kontakta: [email protected] eller Vice ordförande Jan Pantzar på telefon 0761 – 125 767 eller mail [email protected]